
На КПП "Ужгород - Вишнє Нємецьке" та "Чоп - Загонь" запрацює електронна черга перетину кордону
Електронна черга перетину кордону - це шанс економії часу та коштів для перевізників
Про плюси і мінуси пілотного проєкту «Електронна черга перетину кордону» для перевізників та служб, які працюють на кордоні, - розповів в.о. заступника начальника Закарпатської митниці Держмитслужби Василь Татош регіональному телеканалу UA: ЗАКАРПАТТЯ.
Даний пілотний проєкт планується реалізувати перед пунктами пропуску "Ужгород - Вишнє Нємецьке" та "Чоп - Загонь", - розповідає Василь Татош.
Перш за все цільовою аудиторією згаданого проєкту є перевізники та вантажовідправники. Пілотний проєкт "Електронна черга перетину кордону" - це шанс економії часу та коштів для вказаної категорії суб`єктів ЗЕД. Наразі, очікуючи в черзі, перевізники та вантажовідправники несуть економічні збитки через простої автотранспорту в чергах перед пунктами пропуску, які інколи перевищують кілька діб. Особливо це загострюється в кінці року, коли вже "традиційно" у перевізників закінчуються дозволи на здійснення вантажних перевезень територією Польщі, і потік автотранспорту перенаправляється на українсько-словацький та українсько-угорський кордони. Великі черги перед пунктами пропуску тягнуть за собою інші проблеми, зокрема, забруднення навколишнього середовища вихлопними газами, накопичення сміття через відсутність санітарно-гігієнічних умов на під’їзних автошляхах до пунктів пропуску та дорожня безпека. Також черги створюють передумови для виникнення кримінальних і адміністративних правопорушень обумовлених виникненням черг транспортних засобів (крадіжки та пошкодження вантажів і палива, проституція, нелегальна торгівля, хуліганство і т.д.).
Тож, пілотний проєкт спрямований на покращення умов перетину кордону для перевізників та суб`єктів ЗЕД. Також реалізація проєкту полегшить роботу працівникам прикордонної служби та поліції. Адже саме вони відповідальні за запуск транспортних засобів у пункт пропуску та забезпечення правопорядку на під`їзних шляхах перед ним.
Що стосується роботи митного органу, то якихось змін у порядок здійснення митних процедур вказаним пілотним проєктом не передбачено. Однак, варто зазначити, що у митного органу буде можливість розрахувати навантаження на особовий склад, оскільки буде відома кількість транспортних засобів, що слідують у пункт пропуску. Вказана інформація дозволить митниці та прикордонній службі оптимізувати навантаження на особовий склад в пункті пропуску, - резюмує в.о. заступника начальника Закарпатської митниці Держмитслужби Василь Татош.